Bedankt voor uw melding!
De melding is succesvol ontvangen.
Wij lossen het graag voor u op!
Vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met onze dienstverlening en bedankt dat u ons de kans geeft dit voor u op te lossen. Geef ons even de tijd om u op de hoogte te brengen van de voortgang, wij gaan direct voor u aan de slag
Veel voorkomende vragen
Wat voor router moet ik kopen voor WiFi?
Om internettoegang in uw kamer te krijgen, kunt u uw computer aansluiten met een geschikte UTP-kabel of uw eigen router installeren tussen de aansluiting (wandcontactdoos) en uw computer. Met uw eigen Wi-Fi-router kunt u daarnaast ook uw telefoon en andere mobiele apparaten verbinden. Zorg ervoor dat u een router van goede kwaliteit aanschaft voor maximale snelheid. U kunt elke (recente) router gebruiken, zolang het geen coax- of DSL-modem is. Uw ervaring met het instellen en dagelijks gebruik kan echter variëren. De volgende routers werken direct na installatie:
- Recente D-Link-modellen
- Recente Linksys-modellen
- TpLink TLWR-serie
Access points, ADSL-modems of range extenders zijn niet geschikt voor dit netwerk.
De internetverbinding die beschikbaar is, biedt een maximale download- en uploadsnelheid van 1000 (*) megabit. Om deze snelheid optimaal te benutten, is het belangrijk om netwerkkabels van hoge kwaliteit te gebruiken (categorie 5E of hoger). Als u een draadloze router wilt gebruiken, is het verstandig om een router van hoge kwaliteit aan te schaffen. Veel routers van lage kwaliteit kunnen de verbindingssnelheid niet aan, waardoor het internet langzamer is dan mogelijk.
Als uw hardware dit ondersteunt, is het aan te raden een router te kiezen die ook de 5GHz-frequentie ondersteunt. Deze frequentie benut de verbindingssnelheid optimaal en wordt niet verstoord door het grote aantal netwerken in de 2.4GHz-band, die het signaal kunnen verstoren.
Voor advies dat aansluit bij uw behoeften, kunt u het beste een computerwinkel bezoeken voordat u een router koopt.
(*) Dit is afhankelijk van het gebouw waarin u zich bevindt.
Kan ik online televisie kijken met een smartphone-app?
Bezoek onze website en ontdek wat wij voor u beschikbaar hebben op uw locatie.
Mijn wifi-verbinding wordt meerdere keren per dag onderbroken. Hoe kan dat worden opgelost?
Verlies van internetverbindingen is meestal niet gerelateerd aan de glasvezelverbinding of netwerkapparatuur, maar aan de WiFi-routers in de vele kamers in het gebouw.
Er zijn drie hoofdoorzaken, en deze zijn eenvoudig te controleren:
- De WiFi op de router staat ingesteld op 2,4 GHz. Mogelijk is er ook 5 GHz beschikbaar. Schakel 2,4 GHz uit en gebruik 5 GHz, mits uw apparaten dit ondersteunen.
- De firmware van de router is verouderd, waardoor de router het netwerk verstoort. Controleer de website van de fabrikant voor de nieuwste firmwareversie. Als de nieuwste versie ouder is dan twee jaar, is het waarschijnlijk tijd om een nieuwe router aan te schaffen.
- Verkeerde instellingen in de router kunnen ook een probleem zijn. Bij TP-Link-routers is bijvoorbeeld gebleken dat het aanvinken van het vakje ‘Unicast DHCP’ het probleem kan oplossen. Deze instelling kan binnen enkele minuten worden aangepast.
Als deze tips niet helpen, de router is voorzien van de nieuwste firmware en het internet blijft uitvallen, neem dan contact op met onze helpdesk. Wij zullen dit probleem onderzoeken en samen met u naar een oplossing zoeken.
Hoe kan ik mijn apparaat registreren op het netwerk? (op UTP-locaties)
Probeer www.Telefactory.nl of www.nu.nl te openen en wacht ongeveer 10 minuten. Vernieuw de pagina meerdere keren tijdens deze minuten en wacht tot de registratiepagina automatisch verschijnt. Vul vervolgens uw gegevens in. Als de pagina binnen 10 minuten niet verschijnt, neem dan contact op met onze helpdesk.
Hoe snel is de internetverbinding in mijn kamer?
Op de meeste locaties kan de snelheid oplopen tot een maximum van 1000 Mbit download en upload. De contractsnelheid is niet zo hoog, maar wanneer mogelijk wijzen wij gratis beschikbare bandbreedte toe aan gebruikers. Wij bieden minimaal 50 Mbit per gebruiker. De snelheid wordt gemeten via een bekabelde verbinding en niet via wifi.
Op sommige locaties geldt een maximum van 40 Mbit download en 4 Mbit upload. Neem contact op met onze helpdesk voor meer details.
Ik heb een storing ingediend bij Telefactory, wanneer komt er nu een monteur langs?
Telefactory zal altijd eerst proberen storingen telefonisch op te lossen. Mocht dit geen effect hebben, dan zullen wij een monteur inplannen. Helaas is het vaak niet mogelijk om de monteur dezelfde dag of de volgende dag langs te sturen. Wij doen uiteraard ons best om de monteursafspraak zo snel mogelijk in te plannen, maar dit is soms niet direct haalbaar. Uw begrip hiervoor wordt zeer gewaardeerd.
Wat is de verwachte tijd tussen een aanvraag voor een aansluiting en de werkelijke installatiedatum?
In de meeste kamers of woningen waar Telefactory haar diensten levert, is het internet doorgaans al aanwezig bij het betrekken van de ruimte. Sluit uw router aan of log in op het reeds aanwezige wifi-netwerk. Mocht er iets defect zijn of heeft uw locatie nog geen internet van Telefactory, neem dan contact met ons op. Wij streven ernaar dit altijd binnen twee weken te realiseren. In uitzonderlijke gevallen kan dit echter langer duren.
Het is daarom verstandig om, voordat u een kamer betrekt, te controleren of het internet in die kamer volledig in orde is. Neem gerust contact op met Telefactory; wij kunnen dit voor u verifiëren en regelen. In zorglocaties waar Telefactory haar diensten levert, is doorgaans elke kamer al aangesloten op internet.
Telefactory staat voor kracht, productie, aantallen, efficiency als een goed draaiende “telecom” fabriek.
Contact
Adres:
Keizersgracht 520H
1017EK Amsterdam
Telefoonnummer:
020-210 1270
E-mail:
info@telefactory.nl
Copyright © 2024 Telefactory – gemaakt door DOWB